BYGGLOV VALDE VEDUM

Ytterligare ett populärt tv-program har valt produkter från Vedum Kök och Bad. I höstas kunde svenska folket se ett orange retrokök från Vedum i humorserien Solsidan. Nu är det inredningsprogrammet Bygglov som fastnat för Vedum. I avsnitt 5 (sändes 12 februari) befann sig Bygglovsgänget i Nyköping. Där hjälpte de paret Ami och Kai att bland annat bygga en tvättstuga med rapsgul inredning från Vedum. Vedums egen personal hjälpte till med monteringen.

Fler inspirationsverktyg

Vedums webb utökas ytterligare med en konfigurator för kök, och en helt ny för badrum. Med hjälp av inspirationsverktygen kan besökaren på Vedums webb skapa sig en bild av sitt drömkök eller badrum genom att testa olika materialval, och dessutom få en uppfattning om vad det kostar.

Vedum bygger för digital framtid

"Webben blir navet i vår affärsmodell"
När Vedum Kök & Bad bygger för framtiden och lanserar en ny webb påverkar det företagets alla processer.

Vedum tog emot designpris

Art visas nu på världsledande designmuseum.
I början av juli tog Vedums badrumsserie Art, designad av Jesper Ståhl, emot det prestigefulla designpriset ”red dot design award”. Under ett år visas serien dessutom på Red Dot Design Museum i Essen.
– Ett kvitto på att vi kan mäta oss med internationella ledande designföretag, säger Niklas Efraimsson, Vedums produktutvecklingschef.