Vedum innvier nye lokaler

”VI FORTSETTER Å BYGGE FOR FRAMTIDEN”

Den 10. - 11. september invier Vedum Kök & Bad sitt 11 000 kvadratmeter store lager.

-Investeringen innebærer at vi på sikt har muligheten til å doble produksjonen sammenlignet med i dag, sier Vedums administrerende direktør Magnus Efraimsson.

Formålet med Vedums nybygg er å fortsatt videreutvikle produksjonsprosessen, øke volumet og å forbedre utlastingslogistikken. Ved å bygge et nytt lager frigjøres produksjonsplass i eksisterende lokaler, slik at selskapet kan fortsette å vokse og utvikle seg.

- De siste årene har vi hatt det svært trangt, og planen er at det nye anlegget vil være tilstrekkelig for våre behov i minst 10 år. Vi tror på økt byggeaktivitet og økt etterspørsel etter våre produkter i framtiden. Målsettingen er at vi når 700 millioner i omsetning i 2019 da selskapet vil være 100 år gammelt, sier Magnus Efraimsson.

De nye lokalene ligger øst for Vedums eksisterende fabrikk på den andre siden av jernbanelinjen, noe som har stillt spesielle krav til det nye bygget. For å forbinde nybygget med den gamle delen, har vi måttet bygge en 80 meter lang transportbro over jernbanelinjen,

- Utvidelsen er en av flere tiltak i selskapets utvikling. Vi fortsetter å investere her i Vedum og bygger for fremtiden på mange forskjellige måter, for eksempel når det gjelder marked, organisasjon, kompetanse og produksjon, sier Magnus Efraimsson. En annen viktig ting i Vedums framtid, er det nye logoen og grafiske identitet som nettopp er ferdig.

- Det er en visuell identitet som vi er veldig stolte av, og som gjenspeiler selskapet Vedum slik det er i dag. Et selskap i stadig utvikling, men som alltid med et personlig og tryggt valg, sier Magnus Efraimsson.

Fakta om Vedums nybygg

-11 000 kvadratmeter