Mezzo - ny serie fra Vedum

Vi lanserer nå baderomsserien Mezzo designet av Jesper Ståhl. Det er en serie med personlig design med fokus på det essensielle.

- Jeg ønsket å finne en balansert form som uttrykker selve kjernen av hva en servant er, sier Jesper Ståhl.

Baderomsserien Mezzo har en helt egen stemme. Navnet er hentet fra musikkverden og tar sikte på å balansere mellom ytterligheter med sterkt fokus på det vesentlige.

- Det handlet ikke om å være spektakulær eller nøye seg med det grunnleggende, men å finne en tredje vei. Et kompromiss, som ofte er det vanskeligste å finne og som står for et helt eget uttrykk, sier Jesper Ståhl.

Servanten utmerker seg ved en markert kant inspirert av den typiske formen på en porselensservant. Den er generøs samtidig som den er lett å plassere da dybden er litt mindre enn vanlig. Til serien har Jesper Ståhl også designet døren Line med dynamsike skråstilte spor. Nærmere opplysninger om Mezzo får du på www.vedum.no/mezzo.

- Med Mezzo har Jesper Ståhl i samarbeide med våre produktutviklere lyktes i å bringe sammen Vedums ulike verdier, som for eksempel design og personlighet på den ene siden og funksjonalitet og brukervennlighet på den andre siden. Samtidig som at Mezzo har en egen stemme som er klar, tydelig og stolt sier Vedums markedssjef Marianne Färlin.