Nye Free – enkel å tilpasse når livet endrer seg

Vedums nye baderomsserie Free har en smart konstruksjon som gjør det enkelt å tilpasse for eksempel rullestolbrukere og eldre.
  - Vi ønsker å tilby løsninger som folk kan leve med lenge og tilpasse seg når livssituasjonen endrer seg, sier Marianne Färlin.

Utgangspunktet for Free var å samle alle Vedums verdier i en enkelt serie. I tillegg til design, handler det om materialvalg, kvalitet i produksjonsprosessen og å kunne tilby mange alternativer.

- Med Free har man et valg med mange muligheter. Det er en serie som er lett å like og å bruke, og som samtidig tilfredsstiller en moderne lengsel etter enkelhet og brukervennlighet, sier Marianne Färlin.

Et viktig aspekt er at skapene i breddene 615 og 915 mm er tilgjengelighetstilpasset. Ved å bultmontere servanten kan servantskapet fjernes uten å koble fra vannet. Servantene er i tillegg glasert på undersiden for å være fin å se på selv uten at servantskapet er montert. Free er av den grunn et godt alternativ for rullestolbrukere, men også i forbindelse med tilrettelegging for seniorer. For mange eldre mennesker er det fint å kunne sette seg ned på en krakk foran vasken, noe som er vanskelig når skapet er montert.

- Vi får oftere flere spørsmål om ulike muligheter for å tilpasse våre innredninger og vi ønsker å møte dette behovet med vår nye modell Free. Serien passer bra alle steder hvor man vil øke mulighetene til fortsatt å kunne bo når livet forandrer seg. Dette er et eksempel på at vi hele tiden tenker litt lenger, sier Marianne Färlin.

Fakta
Free er en serie med porselensservant designet av Jesper Ståhl. Free leveres i breddene 415, 615 og 915 mm. Servantskap i breddene 615 og 915 mm er lett å tilpasse. Ved å bultmontere servanten kan servantskapet fjernes uten at vannet kobles fra.

Fokus
Vedums baderomsserie Free er fleksibel og gir mange valgmuligheter. Tidløse materialer og farger bidrar til langsiktig trivsel.

Tips
Øker muligheter til å leve når livet forandrer seg. Servantskap i breddene 615 og 915 mm er lett å tilpasse.

Du er velkommen til å laste ned høyoppløste bilder og pressemeldinger i PDF. Du finner flere høyoppløste bilder på nyhetene i vår mediabank www.vedum.se/mediabank/nyheter-bad. For nærmere informasjon, kontakt markedssjef i Vedum Kök & Bad AB Marianne Färlin, tel. +46 521 557 13, marianne.farlin@vedum.se.