Nye Free - trendig enkelthet og valgfrihet

Vedum  lanserer den nye baderomsserien Free, designet av Jesper Ståhl. Navnet refererer til både den åpenbare design og den store valgfrihet som serien gir.

- Free står for balanse, enkelthet og oppmerksomhet for detaljer, noe som føles relevant akkurat nå, sier Jesper Ståhl.

Free er på mange måter typisk for Vedum. En naturlig og tidløs design. Mange innovative og gjennomtenkte detaljer, som den nye fronten Twist og smarte overflater til å sette fra seg ting på. En mengde valgmuligheter som gjør at den passer inn hvor som helst.

- Det er en serie som det er lett å like og bruke, og den tilfredsstiller en moderne lengsel etter enkelthet og brukervennlighet. Jeg pleier å oppsummere med at Free er hjemmekoslig, funksjonell og veldig fin, sier Vedums markedssjef Marianne Färlin.

Forutsetningen for serien var å samle alle Vedums verdier i en enkelt serie. I tillegg til design, dreier det seg også om materialvalg, kvalitet gjennom hele produksjonsprosessen og å kunne tilby en rekke alternativer for slik design og komplementære produkter som speil og oppbevaring.

- Med Free gjøe man et valg og får rikelig med muligheter. Der er en serie som er personlig og trygg på samme tid, sier Marianne Färlin.

Designeren Jesper Ståhl beskriver formspråket som behersket og avklart.

- Her finnes ingen ting som tynger eller tar unødvendig plass. Man kan si at Free snakker med små, nyansrike og velvalgte ord i stedet for å rope ut sitt budskp, sier han.

Fakta
Free leveres i breddene 415, 615 og 915 mm. Servantskapet har fullutdragsskuffer eller dører med dempet lukking. Den nye fronten Twist forsterker det personlige uttrykket. Det integrerte grepet brukes både på den øvre og nedre skuffen.

Fokus
Porselensservanten Free har strenge utvendige linjer som møter servantens noe nedsenkte indre form.

Tips

Elegant også på innsiden. Den nye suffinredningen i hvitt er standard. Det gjør det enklere raskt å finn det du trenger.

Se mer om Free på //www.vedum.se/free/

Du er velkommen til å laste ned høyoppløste bilder og pressemeldinger som finnes i PDF-filen ovenfor. Du finner høyoppløste bilder på nyhetene i vår mediabank www.vedum.se/mediabank/nyheter-bad. For nærmere informasjon, kontakt markedssjef i Vedum Kök & Bad AB Marianne Färlin,
tel. +46 521 557 13, marianne.farlin@vedum.se