Sjette sansen i fokus når Vedum lanserer vårens baderomsnyheter

Den svenske familiebedriften har slått fast at våre sanser og vår kjærlighet til hjemmet er nært knyttet. I forkant av vårens baderomslansering har Vedum jobbet med følelsen som man ikke kan ta på – den sjette sansen, det underbevisste. For å utforske den sjette sansen fikk den anerkjente kunstneren Emma Stüffe i oppdrag å lage sin tolkning.

Familiebedriften Vedum har produsert kjøkken, vaskerom og oppbevaring i det lille vestsvenske samfunnet med samme navn i over 100 år. Lidenskapen for det lokale, gjennomtenkte og bærekraftige har eksistert siden starten i 1919, men har de siste årene kommet til uttrykk i nye former. Gjennom sanselige og uventede samarbeid får kundene oppdage Vedum med alle sine sanser. Et hjem består av mer enn bare det vi ser. Like viktig er smaker, følelse, hørsel og ikke minst det underbevisste – det som kalles den sjette sansen.

I forkant av vårens baderomsnyheter har Vedum samarbeidet med den svenske kunstneren Emma Stüffe. Hun ble invitert inn i det nye badet Zone i hvitpigmentert eik, for å skape et rom som har den følelsen man ikke kan ta på. Emma Stüffe lar penselen og følelsene gjøre jobben.

   – Jeg elsker Vedums konsept der deres miljøer forbindes med en sans, det blir så mye mer enn bare et produkt. Syn, smak, følelse, hørsel og kanskje den sterkeste sansen av alle; vår sjette sans, det underbevisste som jeg bruker mye i mitt arbeid, forteller kunstneren Emma Stüffe.

Vårens lansering preges av naturmaterialer, lune farger og sanselige tre-overflater som skaper varme og innbydende bad som holder år etter år. Det bærekraftige aspektet har vært viktig å ta vare på, og er noe som forsterkes gjennom å knytte sammen Vedums produkter med våre ulike sanser, mener Anna Lindblad, som er markedsansvarlig i Vedum.

   – Vi synes det er fint å kunne koble våre lanseringer til våre ulike sanser. Vi som jobber her i Vedum opplever at våre sanser er ytterst delaktige i vår hverdag. Duften av tre, det visuelle designet, lyden av innredning som blir til. Da vi innså dette føltes det opplagt å inkludere kundene i vårt sanselige univers! Vi vil løfte verdien av et hjem å elske og trives i – med alle sanser. Å få æren av å samarbeide med en så inspirerende kunstner som Emma er i seg selv en sanselig opplevelse, og vi håper at alle som møter vår kommunikasjon skal føle det på samme måte, sier Anna Lindblad, sjef for markedsføring og kommunikasjon i Vedum.

Resultatet av samarbeidet finner du her:


Senaste nytt från Vedum

Svenske baderomsmøbler stadig mer populær – Vedum feirer 25 år i Norge

I år feirer Vedum Kjøkken & Bad 25 år i Norge. Vedums svenskproduserte baderomsinnredninger har blitt en favoritt i norske hjem. I år lokker naturnære farger, sanselige materialer og smart forvaring – til et bad i harmoni. Vedums designansvarlig, Jenny Andersson, trekker frem tre sterke trender til norske bad i år.

Dekorlys og bølgende, myk design – Vedum presenterer tre speilnyheter

For mange rom er den prikken over i-en, speilet. Detaljen som gir rommet personlighet. I vår lanserer Vedum to nye speil og et helt nytt speilskap. Nyhetene trives spesielt godt på badet, men passer også fint i de fleste av hjemmets rom, med sine myke former og smarte løsninger. Inspirasjonen er hentet fra våre svenske innsjøer. Si hei til Mjörn, Säven og Grann.

Sjette sansen i fokus når Vedum lanserer vårens baderomsnyheter

Den svenske familiebedriften har slått fast at våre sanser og vår kjærlighet til hjemmet er nært knyttet. I forkant av vårens baderomslansering har Vedum jobbet med følelsen som man ikke kan ta på – den sjette sansen, det underbevisste. For å utforske den sjette sansen fikk den anerkjente kunstneren Emma Stüffe i oppdrag å lage sin tolkning.